13 Ocak 2014 Pazartesi

İkinci El Cep Telefonu Rehberi



Uzun yıllar kullandığınız bir cep telefonunuz var ve artık telefonunuzu değiştirme zamanının geldiğine inanıyorsunuz. Fakat sıfır bir telefon almak için bütçeniz yeterli değil... Bu gibi durumlarda kullanıcılar ikinci el telefon piyasasına yöneliyor. İkinci el telefon piyasasında her marka telefonu her fiyata bulabilme şansınız var. Satın alacağınız telefonun sadece kozmetiğinin iyi durumda olması yeterli değil. Bu rehberimde sizlere ikinci el telefon alırken dikkat etmeniz gereken hususları, sonradan mağdur olmamanız için madde madde anlattım.

Paranızın karşılığını alamamak korkunç birşey. Tecrübeli bir online alış veriş kullananı olarak ben bile bir kaç kez hatalara düştüm. Paranızın karşılığını alamamaktan daha korkunç birşey varsa o da, paranızın karşılığını aldığınızı düşündüğünüz fakat; birkaç gün sonra hata veren, kusurunu gördüğünüz teknolojik cihazınız. Sıfır, faturalı bir ürün aldığınızda bu mağduriyeti gidermek kısmen kolay oluyor ama ikinci el piyasasından yapılan bir alışveriş, sorunla karşılaştığınızda bir muatap bulamamanıza neden olabilir. Temizbeyin okurları olarak kandırılmaya elverişli sazanlardan olmamalıyız değerli okurlar. Bunun için makaleme Gittigidiyor, Sanalpazar yada Sahibinden gibi ikinci el ürünlerin satıldığı internet sitelerinden alışveriş yaparken dikkat etmeniz gereken öncelikli hususlardan bahsederek başlamak istiyorum.

Örnek verecek olursak; iphone marka bir cep telefonu almak istiyorsunuz. An itibariyle sadece gittigidiyor' da 450 tane iphone telefon satılıyor. Öncelikli yapmamız gereken ne ? Önceliğimiz, satın alacağımız ikinci ürünün arızalı olmaması tabikii. Arızalı yada daha önceden arıza yapmış ama tamir görmüş cihazlar ikinci planda tutulmalı. Çünkü bu teknoloji öyle bir meret ki; hiç farkında olmadığınız, satıcının size bahsetmediği, bahsetmek istemediği bir sorun, siz satın aldıktan haftalar hatta aylar sonra bile nükse edebilir. Sonuç: mağdursunuz.

Arızalı yada tamir görmüş ürünü eledikten sonra seçenekleri biraz daraltmış olduk. Bundan sonra alacağımız ürünün garantisinin devam edip etmediği önemli Sayın temizbeyin okurları. Devam eden garanti her zaman iyidir. Sonradan bir arıza çıksa bile sizi masraftan büyük ölçüde korur. Hele ki artık 3310' lu devirleri çoktan geçtiğimizi sayarsak, artık akıllı telefon yedek parçaları neredeyse telefon parasına gelebiliyor. En basiti orjinal bir ekran satın almaya kalktığınızda 250 lira gibi bir ücret ödüyorsunuz. Garantinin devamlılığıyla ne anlatmak istediğimi şimdi daha iyi anlamışsınızdır. Makale sonunda bir şemayla adım adım bütün bu anlattklarımı göstermeye çalışacağım. canınız sıkılması.

Satın alacağımız ikinci el yada sıfır bir cihaz ( ikisi için de geçerli ), çakma diye tabir edilen orjinal kasa sahte iç aksam olmamalıdır arkadaşlar. Çin malı kesinlikle almayın. Çin malı kumar demektir. Şu an piyasada o kadar çok çin malı telefon, o kadar çok alıcısı var ki ; insan " bu millet parayı sokaktan mı topluyor " demen edemiyor... Şu aralar trend olan şey ise, çin malına garanti vermek. Gerçekten mükemmel bir pazarlama politikası kendileri. Ben bu işten mağdur olmuş, böyle bir aptallığa girişmiş biri olarak paramın çöpe gitmesini geçtim, az kalsın canımdan, sağlığımdan oluyordum... Tam da bahsettiğim kriterlerde çin malı bir telefon satın aldım 200 liraya. Yorumlara baktım, müthiş! Alan memnun. Satıcı garanti! de veriyor... Neyse, ilk bir hafta kullandım. Bir kaç şebeke çekmeme sorunu dışında başka bir sorunla karşılaşmadım. Bir gün dersteyim telefon sessizde sağ cebimde, ders dinliyorum... Ya diyorum bişey oluyor? Böyle vücudumda anlamını ilk başta farkedemediğim bir acı... Elimi sağ cebimin üstüne atmamla çığlık atmam bir oldu. Telefonun bataryası şişmiş, ve yanıyor! Yanmaktan kasıt alev çıkmıyor ( en azından ilk etapta). Ama allahım o ne acı, o nasıl bir sıcaklık! Neyse bağırmamla telefonu cebimden alelacele yere fırlatmam bir oldu. Hani telefonu cebime değil de, sıranın altına yada üstüne koysaymışım belkide patlayacaktı... Daha sonra adamı aradım. Şu meşgur garanti veren satıcıya. Dedi telefonu geri gönder inceleyelim. Lan telefon mu kaldı. Ben can havliyle fırlatmışım telefonu yere. dikdörtgen çerçeve çıkmış, ekran zaten kırılmaya meğilli tuz buz olmuş... Neyse bu da benim başımdan geçen, ucuz atlattığım bir çin marka telefon mağdurluğu sayın okur. Ben yaptım siz yapmayın! Bana olmaz demeyin!

Ve geldik ikinci el online alışverişte can alıcı noktaya belki de; satıcı itibarı. Gittigidiyor, Sanalpazar, sahibinden gibi sitelerde satıcı konumundaki kişiler, sattıkları ürün başına alıcılardan ürün oylaması alıyorlar. Yani diyelim ben aldım ürünü beğendim, sorunsuz. Adama 5 yıldız veriyorum mesela... Ayrıca bu profillerde satıcıların geçmiş alışverişlere yaşadığı ( alıcının yorumuna göre ) olumsuz olayları da okuyabiliyoruz. Sizin alacağınız telefondan daha önce biri almış ve misal, batarya sorunu olmuş olabilir. Bunu satıcının profil sayfasından büyük ölçüde öğrenme şansınız var. Bu kısmı sakın es geçmeyin.

Gittigidiyor' da daha az oluyormuş ama arkadaşlarımın söylediği kadarıyla ( ben henüz alışveriş yapmadım) sanalpazarda ptt kargo göndermeleri ve içi boş çıkan kargolar çok oluyormuş. Kapıda ödeme özelliği bile olsa ptt kargo gönderimli bir ürün almanızı istemiyorum. Çünkü kapıda ödeme de olsa kargo görevlisi imzayı attırıp parayı almadan kargoyu açmanıza izin vermiyor! Dolandırıcılar da en çok bu yöntemi kullanıyorlar haliyle. Aslında ptt kargonun ürünü açıp kontrol ettikten sonra parayı verme diye bir hizmeti varmış. Tam adını hatırlayamıyorum şuan. Fakat ben dahil bu himetten haberi olan biriyle tanışmadım henüz çevremde.

Benim anlatacaklarım, tecrübelerim şimdilik bu kadar arkadaşlar. Aman dikkat edelim, paramız 3 kuruş ucuza alacağız diye çöpe gitmesin. Herkese temiz günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder